Tomasz Szymański blir markedssjef i Drutex SA
Tomasz Szymanski tiltrår fra februar 2025 stillingen som markedssjef i Drutex SA, en ledende produsent av vinduer og dører i Europa. Han vil være ansvarlig for utvikling og gjennomføring av Drutex’ markedsførings- og handelsstrategi så vel som tiltak som skal skape merkevarens globale anerkjennelse, herved sponsorprosjekter.
Tomasz Szymański er en person som har vært kjent i markedsføringsverdenen i mange år. Han har mer enn 20-års erfaring, ikke bare i denne bransjen, men også innen salg (B2B, B2C og e-commerce) og innen forretningsutvikling og -ledelse. Han ledet blant annet bedrifter som driver med IT-løsninger og digital transformasjon.
- Det å bli markedssjef i Drutex SA, et selskap med en veletablert og sterk posisjon i Europa og hele verden, blir sikkert en stor utfordring, men samtidig en ære og en mulighet til å delta direkte i gjennomføringen av omfattende og ambisiøse internasjonale prosjekter som skal øke merkevarens globale anerkjennelse og konkurransefortrinn, sier Tomasz Szymański. – Selskapet, som forbindes med de største markedsførings- og sponsorprosjektene i Polen og noen av de største i Europa, har i mange år erobret flere utenlandske markeder. Vi har planlagt andre prosjekter, som ikke er mindre ambisiøse enn disse. Samtidig vil jeg bruke min tidligere erfaring til å legge særlig vekt på firmaets digital transformasjon og bruk av de nyeste løsningene for å skape varige konkurransefortrinn. Jeg er glad jeg kan jobbe med flotte mennesker som skaper et så unikt selskap – legger T. Szymański til.
Drutex SA har et salgsnettverk som består av flere tusen forretningspartnere i 40 land over hele verden. Firmaet er en forløper for mange tiltak på markedet for vinduer og dører og andre markeder, noe som bidrar til at de opprettholder en mesterstatus i sin bransje. Selskapet har oppnådd internasjonal anerkjennelse takket være blant annet deres internasjonale kampanje «The choice of champions» med Jakub Blaszczykowski, Philipp Lahm og Andrea Pirlo smom ambassadører. I tillegg har Drutex i mange år vært en offisiell sponsor og logistikkpartner for Tour de Pologne, et arrangement som er en del av UCI World Tour. I fjor ble også selskapet en offisiell partner for Inter Milan og begynte samarbeid med Juventus Turin, Cagliari og Palermo. I tillegg til det gjenopptok Drutex i 2024 sponsing av Orlen Oil Motor Lublin, som er det beste speedwaylaget i Polen og et av de beste lagene i verden.