Drutex og FC Bayern starter samarbeidet på en imponerende måte
Fredagens arrangement, kombinert med åpningen av Bundesliga-sesongen i München på stadionet til den nåværende tyske mesteren, markerte den offisielle starten på samarbeidet mellom Drutex og FC Bayern. Selskapet fra Bytów – en av Europas største produsenter av vinduer og dører – ble offisiell partner for det bayerske laget, som hittil har vunnet det nasjonale mesterskapet 34 ganger og flere ganger vunnet den prestisjetunge Champions League. Avtalen omfatter et treårig samarbeid.
Før kampen ble det holdt en pressekonferanse med representanter fra styrene til begge partnerne. Michael Diederich, visepresident i FC Bayern, understreket prestasjonene og de høyeste standardene til det polske selskapet, samt de gjensidige fordelene ved partnerskapet.
«Vi var imponert over det Drutex-grunnleggeren har oppnådd. Hva forbinder oss? Det er uten tvil effektiviteten og de høyeste standardene som Drutex oppnår som selskap. Vi går ut fra at samarbeidet må være fordelaktig for begge parter», understreket Michael Diederich, visepresident i FC Bayern.
Leszek Gierszewski, grunnlegger og styreleder i Drutex SA, påpekte at partnerskapet med klubben fra München var et naturlig valg, da Tyskland er et svært viktig eksportmarked for selskapet fra Bytów. «Vi har valgt å inngå et partnerskap med Bayern München fordi vi vil og kan. Tyskland er vårt viktigste utenlandske marked, etterfulgt av Italia og USA. Gjennom samarbeidet med FC Bayern ønsker vi å bygge videre på styrken og kjennskapen til merkevaren vår over hele verden. Vi har styrket vår posisjon på markedet i 40 år, og vi ønsker å fortsette med det», understreket Leszek Gierszewski, grunnlegger og styreleder i Drutex SA.
I tillegg ble arrangementet beriket av tilstedeværelsen av Roy Makaay, tidligere stjerne i Bayern München. Som en av klubbens ambassadører fortalte han blant annet om sin karriere.
Også fredag kveld presenterte Drutex seg for første gang for det tyske fotballpublikummet på LED-skjermer rundt banen. Det ble også laget en reklamefilm med stjernene fra FC Bayern, som er en integrert del av merkevarens mediekampanje, og som sikrer den global rekkevidde og når ut til millioner av fotballfans over hele verden. Det omfattende pakken med markedsføringstjenester som følger av avtalen med den tyske klubben, inkluderer i tillegg reklame under kampen på dommertavlen, tilstedeværelse i klubbens sosiale medier og markedsføring i FC Bayerns offisielle kommunikasjonskanaler. Samtidig kan Drutex bruke klubbens materiale, som logo, bilder og opptak fra kamper, samt spillernes image.
Som en del av partnerskapet forbereder Drutex en rekke markedsførings- og salgsprosjekter sammen med et spesielt tilpasset tilbud til sine handelspartnere. Aktivitetene vil ikke bare omfatte kampanjer, promoteringer og ny merkevarebygging, men også endringer i produktutvalget som er utarbeidet i forbindelse med samarbeidet med FC Bayern. Rett etter sommerferien vil de nye produktene være tilgjengelige i butikkene.






















































