To ledere forener sine krefter - DRUTEX blir Offisiell Partner til fotballklubben FC Bayern!
To markedsledere med likt DNA forenes. FC Bayern, med 34 tyske mesterskapstitler og flere seiere i UEFA Champions League, gir DRUTEX en sterk internasjonal plattform. Selskapet er en av Europas fremste produsenter av vinduer og dører, hvor over 80 % av produksjonen eksporteres.
DRUTEX er en av Europas ledende aktører innen sin bransje - akkurat som FC Bayern er innen fotball. Selskapets over 40-årige historie er synonymt med stabilitet og høy kvalitet, kombinert med kontinuerlig innovasjon. Vi er glade for å ønske DRUTEX velkommen til vår partnerfamilie, sier Michael Diederich, visepresident i FC Bayern.
DRUTEX har status som Official Platinum Partner of FC Bayern München, Official Partner of FC Bayern München, samt eksklusiv Official Door and Window System Partner of FC Bayern München. Sponsoravtalen varer i tre år og inkluderer omfattende markedsføringsrettigheter - som merkevareeksponering på LED-reklameskilt rundt banen, reklame på fjerdedommertavlen, tilstedeværelse i klubbens sosiale medier og offisielle kommunikasjonskanaler. I tillegg får DRUTEX bruke klubbens logo, bilder, kampmateriale og spillerprofiler i sine kampanjer. Samarbeidet har allerede resultert i en reklamefilm som blir en sentral del av selskapets globale mediekampanje.
- Vi bygger vår styrke på solide fundament, økonomisk uavhengighet, konsekvente investeringer og langsiktige partnerskap. Derfor er et samarbeid med den flerfoldige tyske mesteren og en klubb som jevnlig spiller i Champions League et naturlig steg for oss. Vi ønsker og kan sammen med FC Bayern fortsette vår internasjonale ekspansjon og styrke vår posisjon globalt. DRUTEX er et finansielt sterkt og stabilt selskap, samt en lojal forretningspartner, og vårt merke har utviklet seg i over 40 år, sier Leszek Gierszewski, grunnlegger og administrerende direktør i DRUTEX SA.
Avtalen med FC Bayern er en fortsettelse av DRUTEX’ globale merkevarestrategi. Tyskland har lenge vært et av de viktigste eksportmarkedene for selskapet, men Drutex eksporterer også til rundt 40 land - blant annet Italia, Frankrike og USA. Sportsmarkedsføring spiller en viktig rolle i denne ekspansjonen, og i 2024 startet DRUTEX samarbeid med Inter, Juventus, AS Roma, Cagliari og Palermo. Selskapet har tidligere fått internasjonal oppmerksomhet gjennom kampanjen "Okna Drutex - Wybór Mistrzów" med stjernespillere som Jakub Błaszczykowski, Philipp Lahm og Andrea Pirlo. DRUTEX er også sponsor for det polske landslaget i fotball, verdenscupen i skihopp, speedwayklubben Motor Lublin, og har i mange år vært offisiell sponsor og logistikkpartner for sykkelrittet Tour de Pologne.
Som en del av samarbeidet med FC Bayern forbereder DRUTEX et bredt spekter av markeds- og salgsaktiviteter, inkludert kampanjer, ny profilering og produktnyheter inspirert av partnerskapet. De første nyhetene vil være tilgjengelige fra september i år.










































